kompleksowe usługi
Translation

NewStatPress
Visits today: 7

Jaki wpływ ma kryzys kontenerowy na profity aliansu Maersk

Wpływ kryzysu kontenerowego na profity grupy Maersk

Ostatnie parę miesięcy to bardzo ciężka sytuacja w branży spedycji morskiej. Opłaty za przewóz kontenerów cały czas maleją, i póki co nic nie będzie wskazywać na to, żeby sytuacja nagle się odwróciła. Na taki stan rzeczy złożyło się kilka przyczyn. Po pierwsze znacznie spowolniła gospodarka w Chinach, a dodatkowo na oceanach jest aktualnie naprawdę duża nadpodaż statków, co także ma duży wpływ na tak uciążliwą wojnę cenową. Budowa teraz oddawanych statków rozpoczynała się kilka lat temu, kiedy rynek był w doskonałej formie. Największa ilość wodowanych jednostek zbiegła się z startem światowego kryzysu, i nagle okazało się, że duża ich część po prostu nic nie ma do roboty. Rzecz jasna taka sytuacja ma spory wpływ na całościową kondycję firm z branży transportowej. Duża ich część notuje dużo mniej zysków, a niektórzy armatorzy wręcz zaczynają mieć straty. Wszystko to zaczęło wymuszać podejmowanie odpowiednich działań w celu ograniczenia kosztów, armatorzy szukają tu różnych sposobów na to, aby mimo kryzysu funkcjonować na odpowiednim poziomie.

Jaki wpływ ma kryzys kontenerowy na przychody aliansu MaerskKryzys dotknął też nawet liderów z tej branży, co doskonale można zobaczyć na przykładzie jednego z liderów czyli firmy Maersk Group. W ciągu bieżącego kwartału obecnego roku miała ona jedynie 224 mln dolarów zysku, co naprawdę jest mało jeśli się porówna do poprzedniego roku, gdy było to miliard sześćset milionów. Obniżka przychodów miała miejsce przy większości spółek giganta z Danii, poza Damco, Maersk Drilling i Maersk Tankers. Jeśli chodzi o Maersk Transport spory wpływ na finansowy wynik tej spółki ma niski poziom cen ropy naftowej, co spowodowało duży popyt na nią. Z kolei największy kontenerowy przewoźnik, to znaczy Maersk Line miał w tym kwartale tylko trzydzieści siedem milionów zysku. Rok temu było to aż siedemset milionów, tak więc różnica jest naprawdę bardzo duża. Lecz jednak powiedział Nils S. Andersen, prezes Maersk Group, armator jest dość zadowolony z wyników, jakie zostały osiągnięte w tym roku. Pomimo naprawdę sytuacji udało się wygenerować zyski w wysokości ponad dwustu milionów dolarów, zwłaszcza cieszy obrona przez Maersk Line pozycji lidera żeglugi kontenerowej.
.